W wyniku testów nuklearnych gigantyczne, dzikie mutanty mrówek pojawiają się w amerykańskiej pustyni na południowym zachodzie, a zespół entomologów ojca i córki łączy siły z oficerem policji stanowej, który jako pierwszy odkrył ich istnienie, agentem FBI i w końcu armią USA, aby wyeliminować zagrożenie, zanim się rozprzestrzeni przez kontynent - i świat.
Wspaniała klasyczna sci-fi! Ten film wyszedł 7 dni po moim narodzeniu! Wszystko działo się w latach 50. z powodu testów nuklearnych. Te małe stworzenia stały się wielkie jak samochody i większe.…
Wspaniała klasyczna sci-fi! Ten film wyszedł 7 dni po moim narodzeniu! Wszystko działo się w latach 50. z powodu testów nuklearnych. Te małe stworzenia stały się wielkie jak samochody i większe. Grabią wiejską okolicę w poszukiwaniu cukru, a może fabryki M&M. Oczywiście ludzie stają im na drodze i są szybko usuwani swoimi gigantycznymi szczypcami. Wspaniała obsada także. Koniecznie zobacz!
John Chard
06. 09. 2014
80%
Często naśladowane, rzadko poprawiane. Dziwne śmierci mają miejsce na pustyni w Nowym Meksyku, okazuje się, że są dziełem gigantycznych zmutowanych mrówek narodzonych z testów „A Bomb”, które odbyły…
Często naśladowane, rzadko poprawiane. Dziwne śmierci mają miejsce na pustyni w Nowym Meksyku, okazuje się, że są dziełem gigantycznych zmutowanych mrówek narodzonych z testów „A Bomb”, które odbyły się tam. Kłopoty eskalują do wielkiego miasta Los Angeles, gdy jedna z gigantycznych królowych mrówek ucieka do L.A. i zaczyna składać jaja, które mogą doprowadzić do końca ludzkości tak, jak ją znamy. Jest to opowieść ostrzegawcza o naukowym manipulowaniu połączona z tematem zimnej wojny niszczenia zagrożenia dla kraju. Them! oferuje kilka wspaniałych scen, takich jak pierwsze spotkanie na pustyni (ukryte w burzy piaskowej) i finałowa bitwa podziemna, to naprawdę przyjemne wrażenie podczas oglądania. Wywołuje odpowiednią dawkę paranoi, która stała się coraz bardziej wyraźna, gdy zaczęła rozwijać się epoka nuklearna. Lalkarstwo i efekty specjalne są na bardzo wysokim poziomie jak na tamte czasy (dobrze wykonane przez nominowanego do Oscara Ralpha Ayresa), a reżyseria Gordona Douglasa należy do lepszych wysiłków w tym gatunku. Skondensowana historia eliminuje jakiekolwiek zastrzeżenia co do czynnika prawdopodobieństwa, podczas gdy aktorstwo jest, być może ze względu na rodzaj gatunku, zaskakująco dobrej jakości. Z Jamesem Whitmorem, Edmundem Gwennem i Joan Weldon dający jej trochę oomph. Film stał się najbardziej dochodowym filmem Warner Brothers w 1954 roku, i naprawdę nie jest trudno zrozumieć dlaczego. Ponieważ to zdecydowanie uważa się za jeden z lepszych filmów tego, co jest niestety bardzo pomijanym gatunkiem. 8/10