Uroczy mokument o fikcyjnej osobowości z lat 20. XX wieku nakręcony tak, jakby był złożony z starych czarno-białych ujęć.
Uroczy mokument o fikcyjnej osobowości z lat 20. XX wieku nakręcony tak, jakby był złożony z starych czarno-białych ujęć.
Fikcyjny dokument o życiu ludzkiego kameleona Leonarda Zeliga, mężczyzny, który w latach 20. XX wieku stał się celebrytą dzięki zdolności wyglądania i zachowywania się jak ktokolwiek w jego otoczeniu. Sprytny montaż umieszcza Zeliga w autentycznych zwiastunach z Woodrowem Wilsonem, Babe Ruthem i innymi postaciami.
Leonard Zelig
Dr. Eudora Nesbitt Fletcher
The Narrator (titlesvoice)
Dr. Sindell
Glandular Diagnosis Doctor
Mexican Food Doctor
Dr. Birsky
Hypodermic Doctor
Other Doctor
Other Doctor
Other Doctor
Freshman #1
Freshman #2
Workers Rally Speaker
Charles Koslow
Sister Ruth
Telephone Operator
Woman on Telephone
Actor Zelig
Actress Fletcher
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Woody Allen |
Producent Producent | Robert Greenhut |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Charles H. Joffe , Jack Rollins |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Gordon Willis |
Montażysta Montażysta | Susan E. Morse |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Dick Hyman |
Scenarzysta Scenarzysta | Woody Allen |
Producent pomocniczy Producent pomocniczy | Michael Peyser |
Obsada Obsada | Juliet Taylor |
Scenografia Scenografia | Mel Bourne |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Speed Hopkins |
Dekoracja planu Dekoracja planu | Leslie Bloom |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Santo Loquasto |
Projektant charakteryzacji Projektant charakteryzacji | Fern Buchner |
Charakteryzator Charakteryzator | John Caglione Jr. |
Projektant fryzur Projektant fryzur | Romaine Greene |
Fryzjer Fryzjer | Werner Sherer |
Kierownik produkcji Kierownik produkcji | Michael Peyser |
Mikser dźwięku Mikser dźwięku | Rick Dior |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Orion Pictures
US
|
Język |
---|
Deutsch |
English |
Co sądzą inni widzowie
Uroczy mokument o fikcyjnej osobowości z lat 20. XX wieku nakręcony tak, jakby był złożony z starych czarno-białych ujęć.
Uroczy mokument o fikcyjnej osobowości z lat 20. XX wieku nakręcony tak, jakby był złożony z starych czarno-białych ujęć.
Leonard Zelig to „człowiek-kameleon,“ ale film Zelig nie kończy się na mimikry. Ten fikcyjny dokument, napisany, wyreżyserowany i z główną rolą Woody'ego Allena, różnicuje między imitacją a parodią…
Leonard Zelig to „człowiek-kameleon,“ ale film Zelig nie kończy się na mimikry. Ten fikcyjny dokument, napisany, wyreżyserowany i z główną rolą Woody'ego Allena, różnicuje między imitacją a parodią tak samo, jak to robił Hitchcock między akcją a napięciem. Na Zeliga skierowane są nie tylko cele rodziny reżysera, ale także prasa („w tamtych czasach zrobiłbyś wszystko, żeby sprzedać gazety. Aby zdobyć historię, ją zdobiłbyś, przesadzał, może nawet trochę pokręcił z prawdą. Ale tu był przypadek. Było to naturalne. Po prostu mówiłeś prawdę i gazety się sprzedawały. Nigdy to się nie zdarzyło wcześniej“), politycy („Sprzedawał ten sam kawałek ziemi wielu takim samym osobom, a... W rzeczywistości, kongresmen z Delaware kupił go dwukrotnie“), psychologowie („Pracowałem z Freudem w Wiedniu. Tak, rozeszliśmy się z powodu koncepcji zazdrości o penisa u kobiet. Freud uważał, że powinna być ograniczona do kobiet“) i filozofowie („Jego występ przyciąga uwagę wielu czołowych francuskich intelektualistów, którzy widzą w nim symbol dla wszystkiego“).