Piękna włoska produkcja.
Piękna włoska produkcja.
Mario Ruoppolo
Pablo Neruda
Beatrice Russo
Telegrapher
Donna Rosa
Di Cosimo
Matilde
Peasant
Priest
Di Cosimo's Associate
Elsa Morante (uncredited)
Bookseller (uncredited)
Old Woman in Church (uncredited)
Cinema Spectator (uncredited)
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Michael Radford |
Powieść Powieść | Antonio Skármeta |
Producent Producent | Mario Cecchi Gori , Vittorio Cecchi Gori , Gaetano Daniele |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Luis Bacalov |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Franco Di Giacomo |
Montażysta Montażysta | Roberto Perpignani |
Scenariusz Scenariusz | Massimo Troisi , Michael Radford |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Gianna Gissi |
Scenografia Scenografia | Lorenzo Baraldi |
Kierownik produkcji Kierownik produkcji | Vincenzo Testa |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Alberto Passone |
Historia Historia | Furio Scarpelli , Giacomo Scarpelli |
Dźwięk Dźwięk | Massimo Loffredi |
Współreżyser Współreżyser | Massimo Troisi |
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera | Gaia Gorrini |
Kierownik jednostki Kierownik jednostki | Raffaele Veneruso |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Cecchi Gori Group Tiger Cinematografica
IT
|
Penta Film
IT
|
|
Blue Dahlia Productions
FR
|
|
Esterno Mediterraneo Film
IT
|
|
K2 Two
BE
|
Język |
---|
Español |
Italiano |
Co sądzą inni widzowie
Piękna włoska produkcja.
Piękna włoska produkcja.
Sytuacja jest niestabilna w jego rodzinnej Chile, znany poeta "Neruda" (Philippe Noiret) znajduje schronienie na małej włoskiej wyspie, gdzie jego przyjazd jest przyjęty jedynie z realną świadomością…
Sytuacja jest niestabilna w jego rodzinnej Chile, znany poeta "Neruda" (Philippe Noiret) znajduje schronienie na małej włoskiej wyspie, gdzie jego przyjazd jest przyjęty jedynie z realną świadomością, że będą musieli zatrudnić dodatkowego listonosza! Wchodzi do gry "Mario" (Massimo Troisi). Ledwie umie czytać i pisać, ale jest zdeterminowany, aby zaangażować gościa w rozmowę i uczyć się od niego. Początkowo obojętny "Neruda" zaczyna z nim rozmawiać, gdy codziennie dostarcza pocztę, a kiedy oznajmia, że potrzebuje trochę pomocy, aby zdobyć serce uroczej "Beatrice" (Maria Grazia Cucinotta), staje się jego nowym mentorem. Jego pierwsze próby są może trochę zbyt szorstkie i bezpośrednie. Zbyt wiele odniesień do kształtu jej piersi i tym podobne, ale stopniowo "Mario" uczy się wyrażać siebie bardziej pełno, indywidualnie, oraz mniej grubo. To wykształcenie również otwiera mu oczy na to, co działo się wokół niego przez lata. Jego wyspa nie ma nawet bieżącej wody, a zbliżające się wybory sprawiają, że zaczyna sympatyzować z komunistyczną sprawą, obserwując przyjezdnych polityków składających obietnice, których wie, że nigdy nie zostaną spełnione. Jego nowo znaleziona świadomość polityczna nie zawsze spotyka się dobrze z jego rodakami, którzy po prostu chcą kontynuować swoje proste, morskie życie. Ta adaptacja książki Antonio Skármeta naprawdę nasyca postacie hojnym duchem i dużą charyzmą. Wszystko jest stonowane, a ewolucja "Mario" jest naprawdę dobrze prowadzona przez Troisiego, który tak trochę współreżyserował z Michaelem Radfordem oraz z delikatnie uczciwym wysiłkiem od Noireta. Kinematografia czerpie ogromne korzyści z naturalnego scenariusza wyspy, który czasami wydaje się odzwierciedlać emocje przeżywane przez postaci. To także dość skuteczna analiza tego, co stanowi poezję sama w sobie. Subtelność struktury słów, które nie polegają na zbyt dobrze znanym rymie, jest wykorzystywana z dobrym skutkiem. Kolejny film, który czerpie ogromne korzyści z ekranu kinowego, aby cieszyć się jasnością i ścieżką dźwiękową Luisa Bacalova i naprawdę wart obejrzenia.