Bogaty mężczyzna (Tony Leung) podróżuje promem, gdy spotyka młodą kobietę (Jane March). Nie trwa długo zanim mają dość burzliwy romans, ale sprawy są trudne. On jest starszy i obywatelem Chin, ona…
Bogaty mężczyzna (Tony Leung) podróżuje promem, gdy spotyka młodą kobietę (Jane March). Nie trwa długo zanim mają dość burzliwy romans, ale sprawy są trudne. On jest starszy i obywatelem Chin, ona Francuzką mieszkającą wówczas we francuskim Indochinach. Jest także trochę materialistką i doskonale zdaje sobie sprawę, że jeśli dobrze rozegra swoje karty, może zaoferować jej nowe, bardziej dostatnie życie niż to, które dzieli z matką (Fréderique Meininger) i dwoma braćmi. Starszy brat (Arnaud Giovaninetti) jest trochę purytaninem, jeśli chodzi o swoją siostrę, jej młodszy (Melvil Poupaud) jest bardziej nieśmiały i zazwyczaj zadowolony z tego, że trzyma głowę nisko i gra na pianinie. Pomimo początkowo skorumpowanej natury ich związku stopniowo rozwija się więź, która jest zarówno miłosna, jak i burzliwa, gdy sytuacja polityczna obejmuje ich miłość, a Francuzi odchodzą z Wietnamu do lokalnego rządu. Film jest dobrze oceniony i oszałamiająco wygląda, ale historia jest zaskakująco cienka i powtarzalna, a kiedy kilka razy widzieliśmy ich uprawiających seks, zacząłem zastanawiać się, czy Jean-Jacques Annaud nie był trochę pozbawiony pomysłów, jak rozwinąć którąkolwiek postać poza fizyczną lub materialną. Jest to wolne tempo i obawiam się, że naprawdę nie zaangażowałem się ani w jedno, gdy historia toczyła się, czasem i raczej melodramatycznie przez Jeanne Moreau, do wniosku, który trwał dość długo i naprawdę nie wart był oczekiwania. Da się to obejrzeć i dobrze ilustruje różnicę między bogatymi i biednymi tutaj w latach 20., ale jest to przede wszystkim przykład stylu nad treścią.