Kolejny film usprawiedliwiający założenie homoseksualizmu. Miałem już inne okazje powiedzieć, że nie jestem fanem filmów usprawiedliwiających i konkursowych. Nie jestem przeciwny ich istnieniu, jest…
Kolejny film usprawiedliwiający założenie homoseksualizmu. Miałem już inne okazje powiedzieć, że nie jestem fanem filmów usprawiedliwiających i konkursowych. Nie jestem przeciwny ich istnieniu, jest dla nich miejsce, a kino jest legitimną formą wyrażania i obrony agend politycznych, społecznych czy moralnych, teorii i pomysłów. Po prostu nie jest to rodzaj kina, który naprawdę lubię spożywać, przede wszystkim dlatego, że jest to kino niszowe, które ma tendencję zadowalać tych, którzy już te idee bronią, próbując nas jednocześnie przekonać, żebyśmy je zaakceptowali. Ten film robi dokładnie to samo z homoseksualizmem. Jest coraz więcej filmów, które poruszają ten temat, niektóre robią to z umiejętnością i nawet zdrową neutralnością, co daje nam przestrzeń do myślenia i nie próbuje narzucić nam opinii, jaką powinniśmy mieć. „Dallas Buyers Club”, „Philadelphia” czy nawet „Milk” to dobre filmy na ten temat oraz o ludziach, którzy dobrze bronili świętego prawa homoseksualistów (i każdego obywatela) do życia swoim życiem seksualnym, nie będąc celem zarzutów, o ile przestrzegają prawa jak wszyscy obywatele. Ten film nie jest aż tak dobry. Scenariusz skupia się na dwóch młodych osobach z problematycznych rodzin na przedmieściach Londynu: po odmowie powrotu do domu, gdzie doznaje agresji, Steven jest przyjęty przez matkę Jamiego. Bliskość między dwójką nastolatków ostatecznie prowadzi do związania się seksualnego, co powoduje poważne komplikacje, gdy ich związek staje się coraz bardziej oczywisty dla wszystkich, którzy tam mieszkają. Innymi słowy, film jest jak wiele innych, z tym że jest o homoseksualistach żyjących w rodzaju miejskiego Babilonu, gdzie przestępczość, alkohol, narkotyki, seks i koniec wartości moralnych rosną łatwiej niż chwasty. Przypuszcza się, że ich związek to najczystsza i najbardziej niewinna rzecz, która tam powstaje... albo to, o czym film próbuje nas przekonać. Nie miałbym tak wielu problemów z moralnym upadkiem tego środowiska społecznego, gdyby historia była dobra, ale nie jest: jest zbyt cukierkowa, pełna melodramatu, pełna kiepskich pomysłów i podchodzona w sposób dogmatyczny, zawsze wokół uprzedzeń i wstydu z bycia homoseksualnym. Film nie odchyla się od tego tonu i, wykorzystując tanie sentymentalności, chce nas zmusić do myślenia w określony sposób. Glenn Berry i Scot Neal to dwaj aktorzy, których nie znałem, a których kariery nie wypaliły. Nie wiem, gdzie są dziś, ale mogę powiedzieć, że z tego, co widziałem, nie wydaje się, że nadal pracują jako aktorzy i nie odnieśli żadnego sukcesu. Być może jest to spowodowane całkowitym brakiem charyzmy, z którą obaj się borykają, co nie pomogło im utrzymać swojej roli w tym filmie. Linda Henry jest o wiele bardziej skuteczna i kompetentna, nawet jeśli nie potrafi uratować filmu. Pod względem technicznym i jako niezależny film z ograniczonym budżetem nie można mu nic zarzucić. Film robi dobrą robotę z tym, co ma. Po prostu nie ma niczego, co byłoby naprawdę godne uwagi, czy wybitne.