Shutter - Widmo

Shutter - Widmo Shutter

5.6 /10
758 ocen
2008 85 min Wydany

Psychologiczny thriller, amerykańska wersja jednego z najbardziej znanych azjatyckich filmów grozy ostatnich lat. Młoda para Amerykanów mieszkająca w Tokio odkrywa, że na zdjęciach, które robią, pojawiają się niesamowite postacie przypominające duchy.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Joshua Jackson
Joshua Jackson

Benjamin Shaw

Rachael Taylor
Rachael Taylor

Jane Shaw

Megumi Okina
Megumi Okina

Megumi Tanaka

James Kyson
James Kyson

Ritsuo

Daisy Betts
Daisy Betts

Natasha

Pascal Morineau
Pascal Morineau

Wedding Photographer

Masaki Ota
Masaki Ota

Police Officer

Heideru Tatsuo
Heideru Tatsuo

Police Officer

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Masayuki Ochiai
Scenariusz Scenariusz Luke Dawson
Producent Producent Doug Davison , Takashige Ichise , Roy Lee
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Nathan Barr
Operator zdjęć Operator zdjęć Katsumi Yanagijima
Montażysta Montażysta Michael N. Knue , Timothy Alverson
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Gloria Fan , Sonny Mallhi , Arnon Milchan
Scenografia Scenografia Norifumi Ataka
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Ed Licht
Producent liniowy Producent liniowy Satoshi Fukushima
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Richard Guay
Dekoracja planu Dekoracja planu Fumiaki Suzaka
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

56 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
05. 10. 2014
70%

Ciężkie brzemię. Amerykańskie remaki azjatyckich filmów grozy mają zazwyczaj trudności z zyskaniem łaski i przychylności fanów horrorów. Shutter nie jest wyjątkiem, spotkał się z typowymi…

Ciężkie brzemię. Amerykańskie remaki azjatyckich filmów grozy mają zazwyczaj trudności z zyskaniem łaski i przychylności fanów horrorów. Shutter nie jest wyjątkiem, spotkał się z typowymi szyderstwami, twierdzeniami, że jest bezcelowy, traci esencję horroru oryginału itp. Ale co dla kogoś takiego jak ja, kto nie widział oryginału? Uważam, że Shutter jest podobny do tego, jak znalazłem Pierścień, film z Naomi Watts z 2002 roku, bardzo skutecznym thrillerem z solidną tajemnicą do odkrycia w samym sercu. Duch jest przerażający - podobnie jak różne fotograficzne powiązania, strachy profesjonalnie obsługiwane przez twórców, a finał nagradza się zaskakującym chłodnym odkryciem, które mnie przestraszyło; a ja jestem średnio starym mężczyzną! Daleko od doskonałości, tempo jest trochę chaotyczne, logika często odchodzi na bok, a występy obsady są tylko adekwatne w braku gwiazd „A”, które by popychały fabułę naprzód. Mimo że trudno jest polegać na dwóch głównych graczach, ponieważ empatia emocjonalna nie została przez nich zdobyta, dzięki pisaniu. Jednak bez ramy odniesienia do podniesienia poziomu oczekiwań - lub ich obniżenia, to bezpieczny i solidny horror, który spełnia swoje zadanie wystarczająco dobrze. 7/10

The Movie Diorama
The Movie Diorama
16. 01. 2020
40%

Shutter zabiera resztki Polaroidu oryginalnego bez oszałamiającej błyskawicy. Jest to osobliwy remake. Podczas szczytów Hollywoodu, gdy zachodnie światowej sławy azjatyckie horrory, głównie z Japonii…

Shutter zabiera resztki Polaroidu oryginalnego bez oszałamiającej błyskawicy. Jest to osobliwy remake. Podczas szczytów Hollywoodu, gdy zachodnie światowej sławy azjatyckie horrory, głównie z Japonii i Korei Południowej, japoński reżyser Ochiai zdecydował się zmienić historię prawdopodobnie najbardziej znanego tajlandzkiego horroru z amerykańskimi aktorami, osadzonym w Japonii. Widzowie zachodni prawdopodobnie nie byliby przestraszeni, gdyby duch nawiedzający główne postaci nie był bladą japońską dziewczyną o czarnych włosach i ogromnej ilości eyelineru. To zbiór kultur, i choć rezultat końcowy nie jest dokładnie okropny, jest daleki od bycia tolerowalnie dobrym. Ponieważ podobnie jak „The Grudge”, „One Missed Call” i „Pulse”, podstawowe poczucie bezcelowości staje się nadmiernym obciążeniem dla wszystkich zaangażowanych.

5.6

Głosowano 758×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500