W upalną noc
Dostępne na
Amazon Prime Video

W upalną noc In the Heat of the Night

7.6 /10
1,140 ocen
1967 109 min Wydany

Podróżujący przez pewne miasteczko na południu Stanów Zjednoczonych policjant Virgil Tibbs zostaje niesłusznie oskarżony o morderstwo tylko ze względu na swoje afroamerykańskie pochodzenie. Kiedy lokalna policja dowiaduje się, że jest on cenionym ekspertem z wydziału zabójstw w Filadelfii, prosi go o pomoc w dochodzeniu.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Sidney Poitier
Sidney Poitier

Virgil Tibbs

Rod Steiger
Rod Steiger

Police Chief Bill Gillespie

Warren Oates
Warren Oates

Deputy Sam Wood

Peter Whitney
Peter Whitney

Deputy Courtney

Lee Grant
Lee Grant

Mrs. Leslie Colbert

William Schallert
William Schallert

Mayor Schubert

Scott Wilson
Scott Wilson

Harvey Oberst

Larry Gates
Larry Gates

Eric Endicott

James Patterson
James Patterson

Mr. Purdy

Quentin Dean
Quentin Dean

Delores Purdy

Kermit Murdock
Kermit Murdock

Henderson

Beah Richards
Beah Richards

Mama Caleba

Fred Stewart
Fred Stewart

Dr. Stuart

Eldon Quick
Eldon Quick

Charles Hawthorne

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Powieść Powieść John Ball
Reżyser Reżyser Norman Jewison
Scenariusz Scenariusz Stirling Silliphant
Producent Producent Walter Mirisch
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Quincy Jones
Operator zdjęć Operator zdjęć Haskell Wexler
Montażysta Montażysta Hal Ashby
Obsada Obsada Lynn Stalmaster
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Paul Groesse
Dekoracja planu Dekoracja planu Robert Priestley
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Alan Levine
Charakteryzator Charakteryzator Del Armstrong
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Jim Henderling
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Howard Joslin
Nadzorujący produkcję Nadzorujący produkcję Allen K. Wood
Ilustrator produkcji Ilustrator produkcji Joseph Musso
Dźwięk Dźwięk Walter Goss , Kevin F. Cleary , Charles Cooper
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Clem Portman
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

76 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
GenerationofSwine
GenerationofSwine
11. 01. 2023
100%

Mam mieszane uczucia co do tego, jak to się skończyło. Wyglądało to dobrze, ale było zbyt ciemne... wizualnie. Myślę, że chcieli uzyskać efekt źródła światła i trochę im to nie wyszło. Realistycznie…

Mam mieszane uczucia co do tego, jak to się skończyło. Wyglądało to dobrze, ale było zbyt ciemne... wizualnie. Myślę, że chcieli uzyskać efekt źródła światła i trochę im to nie wyszło. Realistycznie ciemne, ale nie ciemne z myślą o widzu z Hollywoodu. W każdym razie, złe jest za nami, a dobre jest w wykonaniu, które było naprawdę godne Oscara w najprawdziwszym sensie, a także w rozwoju głównej postaci i obsady aż po miasto wokół niego było legendarne. Subtelne, ale legendarne. Nawet miało poczucie humoru, małe żarty, które prawdopodobnie zostały dodane, aby złamać napięcie, ale dodane w taki sposób, że trzeba je szukać, aby się to nie zepsuło. Od początku do końca jest genialne.

CinemaSerf
CinemaSerf
22. 05. 2023
70%

Warren Oates („Wood“) wychodzi z samochodu patrolowego w cichej miejscowości Sparta i odkrywa ciało „Colberta” - kontrowersyjnego lokalnego pracodawcy. Wkrótce potem odkrywa „Tibbsa” (Sidney Poitier)…

Warren Oates („Wood“) wychodzi z samochodu patrolowego w cichej miejscowości Sparta i odkrywa ciało „Colberta” - kontrowersyjnego lokalnego pracodawcy. Wkrótce potem odkrywa „Tibbsa” (Sidney Poitier) siedzącego i czekającego na pociąg o 4.05. Jest czarny, a na ulicy leży bogata biała ofiara morderstwa - ergo, dwa i dwa... Następnie szef policji „Gillespie” (Rod Steiger) przesłuchuje ich gościa i odkrywa, że jest doświadczonym detektywem ds. zabójstw. Początkowo skłonny tylko odesłać go w drogę, „Gillespie” decyduje - z lekkim przekonaniem wdowy (Lee Grant), że może mieć sens, aby „Tibbs” sam przeprowadził część śledztwa. Chociaż biali suprematyści są oburzeni i zdziwieni w równym stopniu, gdy pozwala im policja podążać za swoim nosem i odkrywać dość nieprzyjemne domowe prawdy o ich społeczności i ludziach, którzy w niej mieszkają. Na pierwszy rzut oka chodzi o uprzedzenia rasowe i może być to dość proste rozwiązanie. Albo może pokazuje, że najlepszym lekarstwem na ignorancję jest wystawienie się na to, czego nienawidzimy lub nie rozumiemy i pozwolenie na zmianę tych poglądów przez zachowanie i doświadczenie? Istnieje miejsce dla obu perspektyw, gdy oceniamy postawę policji wobec tego bystrego i lekko aroganckiego mężczyzny, który wyraźnie uważa siebie za równorzędnego im, jak oni jemu. Po pięćdziesięciu pięciu latach trudno docenić, jak głębokie było to kino w ostrzeganiu ludności USA przed bigoterią na ich własnym podwórku, a Poitier zawsze był wyważonym i umiarkowanym aktorem, jeśli chodzi o przekazywanie punktu widzenia bez wciskania go siłą! Steiger również wypada tu dobrze. Gra swoją rolę skromnie, jego postać ma wady - oczywiście - ale w miarę jak postępujemy, pojawia się gotowość do dojrzewania i jego występ dobrze to zarządza. Życie w małym mieście, małe miasteczko - z rasistowskim, ksenofobicznym zabarwieniem. Zdecydowanie warte obejrzenia.

7.6

Głosowano 1140×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500