Byliśmy żołnierzami
Dostępne na
Voyo

Byliśmy żołnierzami We Were Soldiers

7.1 /10
2,111 ocen
2002 138 min Wydany

Pierwsza wielka bitwa podczas interwenci wojsk Stanów Zjednoczonych w Wietnamie miała miejsce w Dolinie Śmierci (dolina La Drang). 400 amerykańskich żołnierzy pod dowództwem pułkownika Hala Moore'a zostało otoczonych przez ponad 2000 żołnierzy Północnego Wietnamu. Trzy dni i trzy noce morderczych walk pochłonęły setki ofiar. Tymczasem, żony amerykańskich żołnierzy pozostawione w domach musiały stoczyć równie tragiczna bitwę z własnymi słabościami. Zmagały się z niepewnością o losy mężów i tęsknotą za normalnym życiem.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Mel Gibson
Mel Gibson

Lt. Col. Hal Moore

Madeleine Stowe
Madeleine Stowe

Julie Moore

Greg Kinnear
Greg Kinnear

Maj. Bruce 'Snake' Crandall

Sam Elliott
Sam Elliott

Sgt. Maj. Basil Plumley

Chris Klein
Chris Klein

2nd Lt. Jack Geoghegan

Keri Russell
Keri Russell

Barbara Geoghegan

Barry Pepper
Barry Pepper

Joe Galloway

Đơn Dương
Đơn Dương

Lt. Col. Nguyen Huu An

Ryan Hurst
Ryan Hurst

Sgt. Ernie Savage

Robert Bagnell
Robert Bagnell

1st Lt. Charlie Hastings

Marc Blucas
Marc Blucas

2nd Lt. Henry Herrick

Josh Daugherty
Josh Daugherty

Sp4 Robert Ouellette

Jsu Garcia
Jsu Garcia

Capt. Tony Nadal

Jon Hamm
Jon Hamm

Capt. Matt Dillon

Clark Gregg
Clark Gregg

Capt. Tom Metsker

Desmond Harrington
Desmond Harrington

Sp4 Bill Beck

Blake Heron
Blake Heron

Sp4 Galen Bungum

Erik MacArthur
Erik MacArthur

Sp4 Russell Adams

Dylan Walsh
Dylan Walsh

Capt. Robert Edwards

Mark McCracken
Mark McCracken

Capt. Ed 'Too Tall' Freeman

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Randall Wallace
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Jim Lemley , Arne Schmidt
Producent Producent Randall Wallace , Bruce Davey , Stephen McEveety
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Nick Glennie-Smith
Scenariusz Scenariusz Randall Wallace
Operator zdjęć Operator zdjęć Dean Semler
Obsada Obsada Amanda Mackey , Cathy Sandrich Gelfond
Powieść Powieść Harold G. Moore , Joseph L. Galloway
Montażysta Montażysta William Hoy
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Kevin Kavanaugh
Dekoracja planu Dekoracja planu Gary Fettis
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Michael T. Boyd
Scenografia Scenografia Thomas E. Sanders
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Eveleen Bandy , William Hoy
Logo Firma
Paramount Pictures US
Icon Productions US
Icon Entertainment International GB
Wheelhouse Entertainment US
Motion Picture Production GmbH & Co. Erste KG
Język
English
Français
Tiếng Việt
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

71 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
02. 07. 2022
60%

Mel Gibson ("Col. Moore") przejmuje szkolenie i wykonanie niebezpiecznej operacji w wietnamskich górach w 1965 roku. Już na początku filmu wiemy, jak trudne zadanie czeka - poprzednie francuskie…

Mel Gibson ("Col. Moore") przejmuje szkolenie i wykonanie niebezpiecznej operacji w wietnamskich górach w 1965 roku. Już na początku filmu wiemy, jak trudne zadanie czeka - poprzednie francuskie oddziały spotkały się z bezwzględnym traktowaniem ze strony N.V.A. i dlatego "Moore" i jego motywacyjny zastępca "Crandall" (Greg Kinnear) wiedzą, że będą mieli ciężką pracę. Ich misją jest walka z wrogiem mającym przytłaczającą przewagę liczebną i próba zdobycia i utrzymania góry. Oczywiście, ich gospodarze nie są zbyt zainteresowani tym planem i to, co następuje, to brutalnie przedstawiona, krwawa i okrutna seria dobrze sfilmowanych scen walki, które testują determinację obu stron, gdy liczba ofiar rośnie. Jest dodany też poruszający wątek, gdy w domu widzimy żonę pułkownika "Julie" (Madeleine Stowe), która przejmuje odpowiedzialność za dostarczanie listów wysyłanych do rodzin na bazie, informujących o złych - nawet tragicznych - wieściach dla pozostawionych w tyle. Sam Elliott dodaje dobrze trochę stoickiej dyscypliny jako "Sgt. Maj. Plumley" i kreacja Chrisa Kleina jako niedawno stającego się ojca "Lt. Geoghegan" również dodaje silnego ludzkiego aspektu do tej historii. Niestety, wszystko to jest zdecydowanie za długie i chociaż na pewno potężne na początku, to zostaje zmyte w morzu powtórzeń. To, co nas zainteresuje na początku, staje się o wiele mniej efektywne; efekty specjalne tracą swoje imponujące cechy i szczerze mówiąc, Gibson po prostu nie ma ekranowego uroku, aby udźwignąć to przez 2¼ godziny. Podkreśla to tylko, jak nowoczesna - powietrzna, zazwyczaj - wojna może dać mniejszym grupom większą przewagę i jako przykład okrucieństwa i bezcelowości wojny, jest to warte obejrzenia.

7.1

Głosowano 2111×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500