Frustrujące jest oglądanie bardzo oczekiwanego filmu, który nie spełnia oczekiwań. Takim przypadkiem jest debiutancki film scenarzysty i reżysera Corda Jeffersona. Problemem tutaj jest to, że film…
Frustrujące jest oglądanie bardzo oczekiwanego filmu, który nie spełnia oczekiwań. Takim przypadkiem jest debiutancki film scenarzysty i reżysera Corda Jeffersona. Problemem tutaj jest to, że film próbuje opowiedzieć dwie historie w jednym obrazie, z których jedna jest świetna, a druga mogłaby być znacznie skrócona, ponieważ jej segmenty przerywają płynność narracji za każdym razem, gdy się pojawiają podczas przebiegu akcji. Ta historia utalentowanego, ale komercyjnie nieudanego afroamerykańskiego autora (Jeffrey Wright) ubolewa nad sukcesem młodszego kolegi (Issa Rae), który napisał bestseller „czarną” książkę, którą on widzi jedynie jako zbyt komercyjny odpad. Jednakże jako odpowiedź, gdy robi to samo pod pseudonimem jako protest, staje się nocną sensacją z powodów artystycznych i czytelnictwa, które osobiście gardzi. Teraz musi zapytać samego siebie, jak może żyć z takim sukcesem, zwłaszcza gdy tytuł filmu staje się nie do zatrzymania olbrzymem. Walczy z tym, jest również konfrontowany z dramatem rodzinnym przy śmierci krewnego, zarządzaniem przyszłością opieki nad swoją matką cierpiącą na chorobę Alzheimera (Leslie Uggams) i egoistycznym rodzeństwem, które nie chce pomóc (Sterling K. Brown). Niestety, wątek domowy jest zbyt długi i odciąga uwagę od satyrycznego społecznego komentarza i osobistej integralności, które są naprawdę wystarczająco silne, aby stanąć same na sobie i powinny mieć szerszą platformę (wina scenariusza). Pomimo swoich wad „Amerykańska fikcja” zasługuje jednak na uznanie za występy swojej obsady, zwłaszcza Wrighta, który w tej roli prezentuje swoje najlepsze dzieło i już zdobył kilka nominacji do nagród sezonu, z pewnością przyjdą kolejne. Ogólnie jednak ten film wydaje się być nie do końca dopracowanym produktem, co jest przykre, biorąc pod uwagę, że z pewnymi poprawkami w scenariuszu mógłby stać się nowoczesnym klasykiem ekranu.