Jutro będzie nasze

Jutro będzie nasze C'è ancora domani

8.1 /10
1,385 ocen
2023 118 min Wydany

W powojennym Rzymie kobieta z klasy robotniczej marzy o lepszej przyszłości dla siebie i swojej córki, jednocześnie borykając się z nadużyciami ze strony swojego despotycznego męża. Kiedy przychodzi tajemniczy list, odkrywa odwagę, by zmienić okoliczności swojego życia.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Paola Cortellesi
Operator zdjęć Operator zdjęć Davide Leone
Montażysta Montażysta Valentina Mariani
Producent Producent Mario Gianani , Lorenzo Gangarossa
Scenografia Scenografia Paola Comencini
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Alberto Moretti
Obsada Obsada Laura Muccino , Sara Casani
Charakteryzacja i fryzury Charakteryzacja i fryzury Ermanno Spera
Dźwięk Dźwięk Filippo Porcari , Federica Ripani
Scenariusz Scenariusz Furio Andreotti , Paola Cortellesi , Giulia Calenda
Historia Historia Furio Andreotti , Paola Cortellesi , Giulia Calenda
Dekoracja planu Dekoracja planu Fiorella Cicolini
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Ludovica Rapisarda
Logo Firma
MiC IT
Wildside IT
Sky Italia IT
Vision Distribution IT
Język
English
Italiano
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

81 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
01. 05. 2024
70%

To przypomniało mi jeden z tych pięknie sfotografowanych powojennych opowieści Vittoria De Sica z Sophią Loren. Tym razem to cierpiąca "Delia" (Paola Cortellesi), która jest zamężna za brutalnym …

To przypomniało mi jeden z tych pięknie sfotografowanych powojennych opowieści Vittoria De Sica z Sophią Loren. Tym razem to cierpiąca "Delia" (Paola Cortellesi), która jest zamężna za brutalnym "Ivanem" (Valerio Mastandrea) i mieszka z ich trójką dzieci i schorowanym teściem. Miłość od dawna opuściła ich małżeństwo, a kilka krótkich rozmów z walczącym właścicielem garażu "Nino" (Vinicio Marchioni) uświadamia nam trochę jej własną romantyczną historię zanim spotkała "Ivana". Ich starsza córka "Marcella" (Romana Maggiora Verano) jest zakochana w "Giuli" (Francesco Centorame), synu lokalnego i dość wyniosłego właściciela kawiarni i jego żony. "Delia" podejrzewa jednak, że jakiekolwiek małżeństwo między nimi zakończyłoby się tylko odbiciem jej własnego, więc sięga po dość genialne sycylijskie taktyki, zanim skoncentruje się na jednej rzeczy, która mogłaby jej dać poczucie indywidualnego spełnienia. Z brutalnością staje się coraz bardziej regularna, widzimy kobietę, która sięga po desperackie środki - ale co dokładnie próbuje osiągnąć? To, co jest uderzające, to sposób, w jaki jest przedstawione przemoc. Dzieci zawsze są usuwane z pokoju, a potem jest to taniec. Prawie jakby był przedstawiany na scenie - i jest to całkowicie skuteczne. Cortellesi reżyseruje to również, ale unika wpadnięcia w pułapkę utraty obiektywizmu w jej namiętnym opowiadaniu historii. To różnorodność i duch postaci, które oferują nam poruszający obraz rodziny i społeczności przedstawionych na tle skrajnego szowinizmu, napięć politycznych i odrobinę czarnego humoru również. Prezentacja monochromatyczna działa naprawdę dobrze i naprawdę warto obejrzeć ten film w kinie, jeśli tylko masz taką możliwość.

8.1

Głosowano 1385×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500