Produkcja artystyczna z Seanem Connerym i Michelle Pfeiffer, ale nieciekawa historia szpiegowska.
Produkcja artystyczna z Seanem Connerym i Michelle Pfeiffer, ale nieciekawa historia szpiegowska.
Brytyjski wydawca Barley Blair, miłośnik jazzu i wysokoprocentowego alkoholu, jest sympatykiem rosyjskiej literatury. Podczas pobytu w Rosji Blair poznaje naukowca Sawieliewa, który chce przyspieszyć rozbrojenie i pierestrojkę. Chce przemycić informacje o uzbrojeniu Armii Czerwonej do Londynu za pomocą Katji.
Bartholomew 'Barley' Scott Blair
Katya Orlova
Russell
Ned
Brady
Clive
Colonel Quinn
Walter
Wicklow
Dante
Bob
Niki Landau
Brock
Merrydew
Henziger
Paddy
Cy
U.S. Scientist
Anna
Sergey
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Fred Schepisi |
Powieść Powieść | John le Carré |
Scenariusz Scenariusz | Tom Stoppard |
Producent Producent | Paul Maslansky , Fred Schepisi , Nikita Mikhalkov , Leonid Vereshchagin |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Jerry Goldsmith |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Ian Baker |
Montażysta Montażysta | Beth Jochem Besterveld , Peter Honess |
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów | Romo Gorrara |
Asystent kierownika artystycznego Asystent kierownika artystycznego | Jim Morahan |
Asystent reżysera Asystent reżysera | Michael Stevenson |
Drugi asystent kamery Drugi asystent kamery | Simon Finney |
Asystent montażysty Asystent montażysty | Mark Ellis |
Trzeci asystent reżysera Trzeci asystent reżysera | Adam Somner |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Metro-Goldwyn-Mayer
US
|
Pathé Entertainment
US
|
|
![]() |
Studio Trite
RU
|
Star Partners III Ltd.
|
Język |
---|
English |
Pусский |
Co sądzą inni widzowie
Produkcja artystyczna z Seanem Connerym i Michelle Pfeiffer, ale nieciekawa historia szpiegowska.
Produkcja artystyczna z Seanem Connerym i Michelle Pfeiffer, ale nieciekawa historia szpiegowska.
Sean Connery przynajmniej wygląda na to, że dobrze się bawi w tej dość suchej adaptacji opowieści Johna Le Carré o szpiegostwie z okresu zimnej wojny. Jest „Barley”, wydawca, który jest rekrutowany…
Sean Connery przynajmniej wygląda na to, że dobrze się bawi w tej dość suchej adaptacji opowieści Johna Le Carré o szpiegostwie z okresu zimnej wojny. Jest „Barley”, wydawca, który jest rekrutowany przez MI5, aby zbadał tajny dokument wysłany z ZSRR, który przedstawia ich arsenał nuklearny. Trzeba powiedzieć, że zarówno Brytyjczycy, jak i ich odpowiednicy z CIA mocno się obawiają, że to może być prawda, ale trzeba to sprawdzić - i właśnie dlatego rekrutują „Barleya”. Podróżuje do Moskwy, aby spotkać się z autorem, o kryptonimie „Dante” (Klaus Maria Brandauer), i to właśnie tam staje się coraz bardziej rozproszony przez swoją „redaktorkę” (Michelle Pfeiffer) - kobietę, której jego źródło twierdzi, że nigdy się nie spotkali! W miarę rozwoju fabuły staje się jasne, że są pociągane za sznurki, ale także że „Barley” zaczyna myśleć samodzielnie, i niekoniecznie swoim mózgiem. Czy będzie trzymał się planu, czy wrzuci kłodę pod nogi swoim zachodnim szefom? To wystarczająco solidna historia, ale jest zbyt cienka. Między postaciami Connery'ego i Pfeiffer (i jej tandetnym akcentem) nie ma żadnej chemii, a mimo że jest wiele fałszywych tropów, aby podsycać intrygę, wszystko jest podane w dość sterylny i rozproszony sposób. Historie Le Carré zawsze skupiały się na szczegółach, a ten film raczej omija to na rzecz rozwijania się rozwijającej się miłości, co trochę obniża poczucie napięcia, co nie jest naprawdę wspomagane ani nijakością Jamesa Foxa i Roya Scheidera. Da się to obejrzeć, ale nie są to najlepsze dwie godziny nikogo.