Odliczanie godzin dla niezależnego dochodzenia. No Way Out jest reżyserowany przez Rogera Donaldsona i zaadaptowany przez Roberta Garlanda na podstawie powieści "The Big Clock" napisanej przez…
Odliczanie godzin dla niezależnego dochodzenia. No Way Out jest reżyserowany przez Rogera Donaldsona i zaadaptowany przez Roberta Garlanda na podstawie powieści "The Big Clock" napisanej przez Kennetha Fearingu. Występują w nim Kevin Costner, Gene Hackman, Sean Young, Will Patton, George Dzundza i Howard Duff. Muzykę skomponował Maurice Jarre a zdjęcia wykonał John Alcott. Już wcześniej nakręcony imponująco jako The Big Clock w 1948 roku, genialny materiał źródłowy Fearingu przenosi się na tło Pentagonu i nadal wychodzi zwycięsko. Rzucając własne światło na centralną historię, mężczyzna odkrywający, że prowadzi śledztwo w sprawie "samego siebie" podczas dochodzenia w sprawie morderstwa, twórcy odsłaniają labiryntowy wątek, który utrzymuje napięcie aż do samego końca. W prawdziwym stylu noir, historia jest przepełniona podwójnymi kłamstwami, oszustwem, seksem i śmiercią, z dodanym składnikiem politycznej intrygi, aby jeszcze bardziej doprawić sprawę. Obsada jest doskonale prowadzona przez Costnera i Hackmana, chociaż Young jest trochę zbyt nudną aktorką, aby naprawdę wkładać ogień w kluczową rolę kobiety, a Alcott doskonale wykorzystuje autentyczne miejsca w Waszyngtonie, aby przynieść wizualną autentyczność miejsca akcji. Ścieżka dźwiękowa Jarre'a brzmi mało przekonująco i nie pasuje do dramatycznych wydarzeń, podczas gdy wielkie odsłonięcie na zakończenie jest nadal tak kontrowersyjne jak w czasie premiery filmu, ale to nadal doskonały przykład remaku filmu noir, który naprawdę działa dla miłośników neo-noir. 8/10